Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia + Informacja dla Wykonawców nr 2

Wyświetl stronę główną » Przetargi » Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia + Informacja dla Wykonawców nr 2

Podtytuł: Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia dot. „Odbiór i transport odpadów komunalnych na terenie Gminy Szydłów”. Informacja dla Wykonawców nr 2.

Ogłoszenie nr 540527896-N-2020 z dnia 30.11.2020 r.

Szydłów:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIE DOTYCZY:

Ogłoszenia o zamówieniu

INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU

Numer: 614742-N-2020
Data: 24/11/2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Szydłów, Krajowy numer identyfikacyjny 29101081400000, ul. ul. Rynek  2, 28-225  Szydłów, woj. świętokrzyskie, państwo Polska, tel. 413 545 125, e-mail machnik@szydlow.pl, faks 413 545 125.
Adres strony internetowej (url): www.szydlow.pl

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 4)
W ogłoszeniu jest: 1) Odbieranie i transport do RIPOK regionu 5 stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Szydłów z: a) Nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe, lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku z terenu Gminy Szydłów, b) Gniazd selektywnej zbiórki odpadów rozstawionych na terenie gminy Szydłów, (1 w Korytnicy, 1 w Kotuszowie, 1 w Szydłowie) c) Odbiór z nieruchomości zamieszkałych oraz z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe, lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku, popiołów i żużla, w pojemnikach lub workach zabezpieczonych przez właściciela nieruchomości, d) Odbiór przeterminowanych leków z apteki w Szydłowie. e) Odbiór z nieruchomości zamieszkałych oraz z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe, lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku minimum dwa razy w roku w regularnych odstępach w formie wystawki: przeterminowanych leków i chemikaliów, opakowań po środkach ochrony roślin, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, f) Odbiór odpadów z miejskiego punktu elektroodpadów (tj. zużyte baterie, żarówki, świetlówki, telefony i ładowarki, drobna elektronika, płyty CD, zużyte tonery) 2) Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia: a) Nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej – w pojemniki na odpady zmieszane o pojemności 120 l oraz worki na odpady segregowane (pierwszy raz – 8 szt. – po 2 worki na każdą frakcję) – wg wykazu dostarczonego przez zamawiającego. 1) Wykonawca zobowiązany jest do oznaczenia pojemników i worków informacją o rodzaju gromadzonych odpadów, informacją, co można gromadzić w tych workach w ramach każdej frakcji oraz nazwą, adresem firmy i nr telefonu odbierającej odpady. Kolorystyka oraz napisy na workach muszą być zgodne z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów ( Dz. U. z 2017 r. poz.19). Przy odbiorze odpadów segregowanych wykonawca odbierający odpady zobowiązany jest do pozostawienia tej samej ilości worków na odpady segregowane, co ilość worków wystawiona niezależnie od tego czy wystawiony worek jest opatrzony logo firmy czy nie. Na uzasadniony wniosek mieszkańca wykonawca zobowiązany jest wydać worki w innej ilości niż odpowiadająca liczbie odebranych worków. b) Nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej - pojemników na odpady zmieszane oraz pojemników na odpady segregowane w ilości wystarczającej do obsługi nieruchomości, wg wykazu dostarczonego przez zamawiającego. c) Dostarczyć do siedziby Zamawiającego worki do selektywnego zbierania odpadów komunalnych w ilości 50 szt. na każdą frakcję. Worki te będą wydawane mieszkańcom na uzasadniony wniosek, 3) Wykonawca zobowiązany będzie do zebrania odpadów leżących obok rozstawionych na terenie gminy gniazd selektywnej zbiórki odpadów niezależnie od tego czy zostały one rozsypane przez wykonawcę, niezwłocznie po opróżnieniu pojemników. 4) Dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp. W takich przypadkach wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. 5) Uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela wykonawcy w naradach (posiedzeniach komisji Rady Miejskiej, innych naradach) prowadzonych przez zamawiającego, na których omawiane będą zadania związane z realizacją przedmiotu umowy. Zaproszenia na narady będą przekazywane wykonawcy z wyprzedzeniem nie mniej niż 7 dni przed tymi naradami 6) Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania w uzgodnieniu z zamawiającym harmonogramu odbioru odpadów oraz jego doręczenia do właścicieli nieruchomości i zamawiającego w terminie 7 dni po podpisaniu umowy. 7) Informowanie (przez wywieszanie ogłoszeń, zamieszczanie na stronach internetowych itd.) o terminach i miejscach zbiórki odpadów w formie wystawki oraz o zmianach terminów wywozów wynikających z przypadających dni świątecznych lub przypadków losowych. 8) Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest również do: - opracowania czytelnej i przejrzystej broszury informacyjno – edukacyjnej zawierającej sposób segregowania odpadów obowiązujący na terenie gminy Szydłów w wersji papierowej i elektronicznej. - wydrukowania broszury informacyjno – edukacyjnej w ilości min. ok. 2000 egzemplarzy; - dostarczenia broszury w wersji papierowej do każdej nieruchomości zamieszkałej na terenie miasta i gminy Szydłów w terminie 30 dni od dnia podpisania umowy. Pozostałą ilość broszur, należy dostarczyć do siedziby Zamawiającego. Broszura informacyjno – edukacyjna powinna zawierać w szczególności: a) Informację o prawidłowym segregowaniu odpadów komunalnych wraz z rysunkami do jakich pojemników należy wrzucać powstałe odpady; b) Pouczenie o konieczności segregowania odpadów komunalnych; c) Informację edukacyjną o szkodliwości zmieszanych odpadów na środowisko i społeczeństwo oraz zalety w przypadku ich segregowania. Broszura informacyjno – edukacyjna musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego. Po zaakceptowaniu, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć ww. broszurę w wersji elektronicznej Zamawiającemu w celu umieszczenia jej na stronie internetowej. 9) Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia 6 szkoleń edukacyjnych dla mieszkańców gminy Szydłów w zakresie segregacji odpadów. Szkolenia należy przeprowadzić w I kwartale 2021 r., miejsce i termin należy uzgodnić z Zamawiającym. 10) Odbieranie, w wyjątkowych sytuacjach, na zgłoszenie zamawiającego, odpadów poza ustalonym harmonogramem, jeżeli odpady te zostaną zebrane i zgromadzone na nieruchomości w terminach innych niż przewiduje termin ich odbioru, a zagraża to bezpieczeństwu życia i zdrowia mieszkańców. 11) Za szkody spowodowane w trakcie odbioru odpadów wobec osób trzecich odpowiedzialność ponosi wykonawca. 12) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielach nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca w przypadku stwierdzenia nieselektywnego zbierania odpadów przez właścicieli nieruchomości, ma obowiązek: a) niezwłocznie sporządzić notatkę służbową (zawierającą w szczególności adres właściciela nieruchomości, opis nieprawidłowości, datę i godzinę) wraz z dokumentacją fotograficzną z widoczną na zdjęciu datą; b) odebrać przedmiotowe odpady, jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz postępować z nimi zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; c) przedłożyć Zamawiającemu drogą elektroniczną lub pisemną, notatkę służbową wraz z dokumentacją fotograficzną, o których mowa w pkt a), w terminie 7 dni od dnia udokumentowania nieprawidłowości. 13) W przypadku nieodebrania z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady w ciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia od zamawiającego lub właściciela nieruchomości, e-mailem lub telefonicznie. 14) Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przechowywania dokumentacji pomiarów do wglądu zamawiającego przez okres wykonywania zamówienia. 15) Jeżeli podczas odbierania odpadów komunalnych dojdzie z winy wykonawcy do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników na odpady, wykonawca dostarczy na własny koszt nowe pojemniki właścicielom nieruchomości. 16) Wykonawca zapewni dojazd – we własnym zakresie - do punktów trudno dostępnych (zimą i w okresie wzmożonych opadów śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o tej lokalizacji. 17) Wykonawca przez cały okres obowiązywania umowy umożliwi przedstawicielom Zamawiającego kontrolę sposobu wykonywania usługi, zarówno w siedzibie Wykonawcy, jak i w terenie poprzez udostępnienie wymaganych dokumentów oraz umożliwienie oględzin sprzętu używanego do wykonywania umowy, bez wcześniejszego powiadomienia o jej przeprowadzeniu. 18) Wykonawca przez cały okres obowiązywania umowy umożliwi przedstawicielom Zamawiającego kontrolę pojazdów przed rozpoczęciem pracy, w tym m.in. w zakresie sprawdzenia zawartości skrzyni ładunkowej w każdym dniu świadczenia usługi odbioru odpadów komunalnych z terenu gminy Staszów realizowanej na podstawie przedmiotowej umowy, bez wcześniejszego powiadomienia o jej przeprowadzeniu. 19) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z obowiązującymi przepisami. A. Instalacja, do jakiej mogą trafić odpady. Wszystkie odpady komunalne, odbierane w ramach realizacji niniejszej umowy, a w tym odpady komunalne odbierane od właścicieli nieruchomości, przekazywane będą do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Rzędowie - regionu piątego, a w przypadku awarii w/w instalacji do instalacji przewidzianej w Planie instalacji jako instalacji zastępczej obsługi. B. Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych. 1) Zmieszane odpady komunalne w pojemnikach lub workach zabezpieczonych przez właściciela oraz bioodpady stanowiące odpady komunalne gromadzone w workach od 1 kwietnia do 31 października: a) w zabudowie jednorodzinnej– raz na dwa tygodnie, w tym jeden raz w sobotę i jeden raz w dowolny dzień od poniedziałku do piątku, b) w zabudowie wielorodzinnej – raz w tygodniu. 2) Zmieszane odpady komunalne w pojemnikach lub workach zabezpieczonych przez właściciela oraz bioodpady stanowiące odpady komunalne gromadzone w workach od 1 listopada do 31 marca: a) w zabudowie jednorodzinnej – raz w miesiącu, w dowolny dzień od poniedziałku do piątku. b) w zabudowie wielorodzinnej– raz na dwa tygodnie. 3) Odpady segregowane – szkło, metale i tworzywa sztuczne, papier – raz w miesiącu – w sposób niepowodujący mieszania się frakcji. Worki te muszą być oznaczone odpowiednimi napisami i utrzymane w kolorystyce zgodnej z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów ( Dz. U. z 2017 r. poz.19). 4) Popiół i żużel w pojemnikach lub workach zabezpieczonych przez właściciela nieruchomości – 1 raz w miesiącu od 1 października do 31 marca. 5) Odpady w formie „wystawek” odbierane będą przez przedsiębiorcę odbierającego od właścicieli nieruchomości zgodnie z ustalonym harmonogramem – minimum cztery razy każdego roku. 6) Częstotliwość odbierania odpadów z: a) Gniazd Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych powinna być tak dostosowana, aby nie powodowało to przepełnienia pojemników. Wykonawca będzie monitorował stan napełnienia pojemników lub po telefonicznym powiadomieniu przez zamawiającego. 20) Transport odpadów, który musi być realizowany za pomocą pojazdów wyposażonych w system monitoringu GPS spełniających wszystkie wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z dnia 11 stycznia 2013 r. (Dz.U. z 2013 r. poz. 122) a także spełniających wymogi techniczne stawiane tego rodzaju pojazdom. Z zastrzeżeniem, że system monitoringu GPS musi posiadać funkcję dokumentowania czasu postojów na trasie odbioru odpadów, rozładunku oraz być wyposażony w rejestrator otwarcia i zamknięcia wszystkich włazów załadunkowych z miejscem i czasem wskazania tych czynność. (Wykonawcy, którzy nie posiadają systemu GPS wyposażonego w rejestrator otwarcia i zamknięcia włazów załadunkowych odpady muszą przystosować pojazdy w ten system w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy jednak nie później niż na jeden dzień przed odbiorem odpadów) 21) Do obowiązków wykonawcy w ramach zaoferowanej ceny należy obowiązek zapewnienia na terenie gminy Szydłów legalizowanej wagi do ważenia odpadówa. W przypadku wystąpienia braku możliwości zapewnienia wagi na terenie Gminy za zgoda zamawiającego istnieje możliwość zapewnienia wagi na terenie innej sąsiadującej Gminy 22) Z uwagi na system wagowy rozliczenia odpieranych odpadów wykonawca zobowiązany w każdym dniu wskazanym w harmonogramie odbioru odpadów podstawić (przed pierwszym gospodarstwem rozpoczynającym odbiór odpadów) do kontroli zamawiającego samochód do zbiorki odpadów na 10 minut przed rozpoczęciem odbioru odpadów w celu skontrolowania czy nie pozostają odpady nierozładowane. Po zakończeniu czynności odbiorowych wykonawca informuje telefonicznie przedstawiciela zamawiającego o zakończeniu odbioru odpadów o orientacyjnym czasie dojazdu do miejsca ważenia odpadów. Nie podjęcie przez zamawiającego czynności kontrolnych po upływie wskazanego czasu (jak wyżej) przed rozpoczęciem i po zakończeniu odbioru odpadów uznaje się, że wykonawca wywiązał się z obowiązku, o którym mowa powyżej.
W ogłoszeniu powinno być: 1) Odbieranie i transport do Instalacji Komunalnej - Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi w Rzędowie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Szydłów z: a) Nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe, lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku z terenu Gminy Szydłów, b) Gniazd selektywnej zbiórki odpadów rozstawionych na terenie gminy Szydłów, (1 w Korytnicy, 1 w Kotuszowie, 1 w Szydłowie) c) Odbiór z nieruchomości zamieszkałych oraz z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe, lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku, popiołów i żużla, w pojemnikach lub workach zabezpieczonych przez właściciela nieruchomości, d) Odbiór przeterminowanych leków z apteki w Szydłowie. e) Odbiór z nieruchomości zamieszkałych oraz z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe, lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku minimum dwa razy w roku w regularnych odstępach w formie wystawki: przeterminowanych leków i chemikaliów, opakowań po środkach ochrony roślin, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, f) Odbiór odpadów z miejskiego punktu elektroodpadów (tj. zużyte baterie, żarówki, świetlówki, telefony i ładowarki, drobna elektronika, płyty CD, zużyte tonery) 2) Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia: a) Nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej – w pojemniki na odpady zmieszane o pojemności 120 l oraz worki na odpady segregowane (pierwszy raz – 8 szt. – po 2 worki na każdą frakcję) – wg wykazu dostarczonego przez zamawiającego. 1) Wykonawca zobowiązany jest do oznaczenia pojemników i worków informacją o rodzaju gromadzonych odpadów, informacją, co można gromadzić w tych workach w ramach każdej frakcji oraz nazwą, adresem firmy i nr telefonu odbierającej odpady. Kolorystyka oraz napisy na workach muszą być zgodne z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów ( Dz. U. z 2017 r. poz.19). Przy odbiorze odpadów segregowanych wykonawca odbierający odpady zobowiązany jest do pozostawienia tej samej ilości worków na odpady segregowane, co ilość worków wystawiona niezależnie od tego czy wystawiony worek jest opatrzony logo firmy czy nie. Na uzasadniony wniosek mieszkańca wykonawca zobowiązany jest wydać worki w innej ilości niż odpowiadająca liczbie odebranych worków. b) Nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej - pojemników na odpady zmieszane oraz pojemników na odpady segregowane w ilości wystarczającej do obsługi nieruchomości, wg wykazu dostarczonego przez zamawiającego. c) Dostarczyć do siedziby Zamawiającego worki do selektywnego zbierania odpadów komunalnych w ilości 50 szt. na każdą frakcję. Worki te będą wydawane mieszkańcom na uzasadniony wniosek, 3) Wykonawca zobowiązany będzie do zebrania odpadów leżących obok rozstawionych na terenie gminy gniazd selektywnej zbiórki odpadów niezależnie od tego czy zostały one rozsypane przez wykonawcę, niezwłocznie po opróżnieniu pojemników. 4) Dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp. W takich przypadkach wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. 5) Uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela wykonawcy w naradach (posiedzeniach komisji Rady Miejskiej, innych naradach) prowadzonych przez zamawiającego, na których omawiane będą zadania związane z realizacją przedmiotu umowy. Zaproszenia na narady będą przekazywane wykonawcy z wyprzedzeniem nie mniej niż 7 dni przed tymi naradami 6) Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania w uzgodnieniu z zamawiającym harmonogramu odbioru odpadów oraz jego doręczenia do właścicieli nieruchomości i zamawiającego w terminie 7 dni po podpisaniu umowy. 7) Informowanie (przez wywieszanie ogłoszeń, zamieszczanie na stronach internetowych itd.) o terminach i miejscach zbiórki odpadów w formie wystawki oraz o zmianach terminów wywozów wynikających z przypadających dni świątecznych lub przypadków losowych. 8) Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest również do: - opracowania czytelnej i przejrzystej broszury informacyjno – edukacyjnej zawierającej sposób segregowania odpadów obowiązujący na terenie gminy Szydłów w wersji papierowej i elektronicznej. - wydrukowania broszury informacyjno – edukacyjnej w ilości min. ok. 2000 egzemplarzy; - dostarczenia broszury w wersji papierowej do każdej nieruchomości zamieszkałej na terenie miasta i gminy Szydłów w terminie 30 dni od dnia podpisania umowy. Pozostałą ilość broszur, należy dostarczyć do siedziby Zamawiającego. Broszura informacyjno – edukacyjna powinna zawierać w szczególności: a) Informację o prawidłowym segregowaniu odpadów komunalnych wraz z rysunkami do jakich pojemników należy wrzucać powstałe odpady; b) Pouczenie o konieczności segregowania odpadów komunalnych; c) Informację edukacyjną o szkodliwości zmieszanych odpadów na środowisko i społeczeństwo oraz zalety w przypadku ich segregowania. Broszura informacyjno – edukacyjna musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego. Po zaakceptowaniu, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć ww. broszurę w wersji elektronicznej Zamawiającemu w celu umieszczenia jej na stronie internetowej. 9) Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia 6 szkoleń edukacyjnych dla mieszkańców gminy Szydłów w zakresie segregacji odpadów. Szkolenia należy przeprowadzić w I kwartale 2021 r., miejsce i termin należy uzgodnić z Zamawiającym. 10) Odbieranie, w wyjątkowych sytuacjach, na zgłoszenie zamawiającego, odpadów poza ustalonym harmonogramem, jeżeli odpady te zostaną zebrane i zgromadzone na nieruchomości w terminach innych niż przewiduje termin ich odbioru, a zagraża to bezpieczeństwu życia i zdrowia mieszkańców. 11) Za szkody spowodowane w trakcie odbioru odpadów wobec osób trzecich odpowiedzialność ponosi wykonawca. 12) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielach nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca w przypadku stwierdzenia nieselektywnego zbierania odpadów przez właścicieli nieruchomości, ma obowiązek: a) niezwłocznie sporządzić notatkę służbową (zawierającą w szczególności adres właściciela nieruchomości, opis nieprawidłowości, datę i godzinę) wraz z dokumentacją fotograficzną z widoczną na zdjęciu datą; b) odebrać przedmiotowe odpady, jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz postępować z nimi zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; c) przedłożyć Zamawiającemu drogą elektroniczną lub pisemną, notatkę służbową wraz z dokumentacją fotograficzną, o których mowa w pkt a), w terminie 7 dni od dnia udokumentowania nieprawidłowości. 13) W przypadku nieodebrania z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady w ciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia od zamawiającego lub właściciela nieruchomości, e-mailem lub telefonicznie. 14) Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przechowywania dokumentacji pomiarów do wglądu zamawiającego przez okres wykonywania zamówienia. 15) Jeżeli podczas odbierania odpadów komunalnych dojdzie z winy wykonawcy do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników na odpady, wykonawca dostarczy na własny koszt nowe pojemniki właścicielom nieruchomości. 16) Wykonawca zapewni dojazd – we własnym zakresie - do punktów trudno dostępnych (zimą i w okresie wzmożonych opadów śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o tej lokalizacji. 17) Wykonawca przez cały okres obowiązywania umowy umożliwi przedstawicielom Zamawiającego kontrolę sposobu wykonywania usługi, zarówno w siedzibie Wykonawcy, jak i w terenie poprzez udostępnienie wymaganych dokumentów oraz umożliwienie oględzin sprzętu używanego do wykonywania umowy, bez wcześniejszego powiadomienia o jej przeprowadzeniu. 18) Wykonawca przez cały okres obowiązywania umowy umożliwi przedstawicielom Zamawiającego kontrolę pojazdów przed rozpoczęciem pracy, w tym m.in. w zakresie sprawdzenia zawartości skrzyni ładunkowej w każdym dniu świadczenia usługi odbioru odpadów komunalnych z terenu gminy Staszów realizowanej na podstawie przedmiotowej umowy, bez wcześniejszego powiadomienia o jej przeprowadzeniu. A. Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych. 1) Zmieszane odpady komunalne w pojemnikach lub workach zabezpieczonych przez właściciela oraz bioodpady stanowiące odpady komunalne gromadzone w workach od 1 kwietnia do 31 października: a) w zabudowie jednorodzinnej– raz na dwa tygodnie, w tym jeden raz w sobotę i jeden raz w dowolny dzień od poniedziałku do piątku, b) w zabudowie wielorodzinnej – raz w tygodniu. 2) Zmieszane odpady komunalne w pojemnikach lub workach zabezpieczonych przez właściciela oraz bioodpady stanowiące odpady komunalne gromadzone w workach od 1 listopada do 31 marca: a) w zabudowie jednorodzinnej – raz w miesiącu, w dowolny dzień od poniedziałku do piątku. b) w zabudowie wielorodzinnej– raz na dwa tygodnie. 3) Odpady segregowane – szkło, metale i tworzywa sztuczne, papier – raz w miesiącu – w sposób niepowodujący mieszania się frakcji. Worki te muszą być oznaczone odpowiednimi napisami i utrzymane w kolorystyce zgodnej z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów ( Dz. U. z 2017 r. poz.19). 4) Popiół i żużel w pojemnikach lub workach zabezpieczonych przez właściciela nieruchomości – 1 raz w miesiącu od 1 października do 31 marca. 5) Odpady w formie „wystawek” odbierane będą przez przedsiębiorcę odbierającego od właścicieli nieruchomości zgodnie z ustalonym harmonogramem – minimum cztery razy każdego roku. 6) Częstotliwość odbierania odpadów z: a) Gniazd Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych powinna być tak dostosowana, aby nie powodowało to przepełnienia pojemników. Wykonawca będzie monitorował stan napełnienia pojemników lub po telefonicznym powiadomieniu przez zamawiającego. 19) Transport odpadów, który musi być realizowany za pomocą pojazdów wyposażonych w system monitoringu GPS spełniających wszystkie wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z dnia 11 stycznia 2013 r. (Dz.U. z 2013 r. poz. 122) a także spełniających wymogi techniczne stawiane tego rodzaju pojazdom. Z zastrzeżeniem, że system monitoringu GPS musi posiadać funkcję dokumentowania czasu postojów na trasie odbioru odpadów, rozładunku oraz być wyposażony w rejestrator otwarcia i zamknięcia wszystkich włazów załadunkowych z miejscem i czasem wskazania tych czynność. (Wykonawcy, którzy nie posiadają systemu GPS wyposażonego w rejestrator otwarcia i zamknięcia włazów załadunkowych odpady muszą przystosować pojazdy w ten system w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy jednak nie później niż na jeden dzień przed odbiorem odpadów) 20) Do obowiązków wykonawcy w ramach zaoferowanej ceny należy obowiązek zapewnienia na terenie gminy Szydłów legalizowanej wagi do ważenia odpadówa. W przypadku wystąpienia braku możliwości zapewnienia wagi na terenie Gminy za zgoda zamawiającego istnieje możliwość zapewnienia wagi na terenie innej sąsiadującej Gminy 21) Z uwagi na system wagowy rozliczenia odpieranych odpadów wykonawca zobowiązany w każdym dniu wskazanym w harmonogramie odbioru odpadów podstawić (przed pierwszym gospodarstwem rozpoczynającym odbiór odpadów) do kontroli zamawiającego samochód do zbiorki odpadów na 10 minut przed rozpoczęciem odbioru odpadów w celu skontrolowania czy nie pozostają odpady nierozładowane. Po zakończeniu czynności odbiorowych wykonawca informuje telefonicznie przedstawiciela zamawiającego o zakończeniu odbioru odpadów o orientacyjnym czasie dojazdu do miejsca ważenia odpadów. Nie podjęcie przez zamawiającego czynności kontrolnych po upływie wskazanego czasu (jak wyżej) przed rozpoczęciem i po zakończeniu odbioru odpadów uznaje się, że wykonawca wywiązał się z obowiązku, o którym mowa powyżej.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2)
W ogłoszeniu jest: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 2020-12-03, godzina: 10:00, Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie Wskazać powody: Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu > polski
W ogłoszeniu powinno być: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 2020-12-04, godzina: 10:00, Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie Wskazać powody: Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu > polski

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                     Szydłów, dnia 30.11.2020r.

 

INFORMACJA

 

dla Wykonawców nr 2

 

Dot. postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn:

 

„Odbiór i transport odpadów komunalnych na terenie Gminy Szydłów”

 

 

Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 2, 4 i 4a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. Nr poz. 1843 ze zm. – dalej ustawa) udziela odpowiedzi na pytania oraz modyfikuje treść SIWZ:

 

PYTANIA:

 

  1. Wnioskujemy o usunięcie zapisów w SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia pkt. 3.1. ppkt. 1) „Odbieranie i transport do RIPOK regionu 5 stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Szydłów…” a także w części A. Instalacja, do jakiej mogą trafić odpady – zapisu: „Wszystkie odpady komunalne, odbierane w ramach realizacji niniejszej umowy, a w tym odpady komunalne odbierane od właścicieli nieruchomości, przekazywane będą do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Rzędowie - regionu piątego, a w przypadku awarii w/w instalacji do instalacji przewidzianej w Planie instalacji jako instalacji zastępczej obsługi.”

 

Odpowiedź:

Zamawiający modyfikuje opis przedmiotu zamówienia oraz projekt umowy w tym zakresie. W dniu 30.11.2020 r. zamieszczona zostaje SIWZ  oraz projekt umowy po modyfikacji.

 

  1. Wnioskujemy o usunięcie zapisów w SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia pkt. 3.1. ppkt. 19), §2 ust.19 projektu umowy „Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z obowiązującymi przepisami. A także zapisów mówiących o karach umownych w §7 ust. 1 pkt. c) „za nieosiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku  innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych ( Dz.U. z2016 poz.2167) oraz rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 roku w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji ( Dz.U z 2017 r. poz. 2412) w wysokości 1 000 zł za nieosiągnięcie wymaganego poziomu dla każdej z frakcji, za każdy kwartał, na podstawie złożonych zamawiającemu kwartalnych sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu porządku i czystości w gminach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1439 z późń. zm.), a przypadku, gdy kara, o której mowa w art. 9z ust. 2 w/w ustawy, obliczona dla danego kwartału na podstawie obowiązujących przepisów będzie wyższa – w wysokości tej kary”.

Odpowiedź:

Zamawiający modyfikuje opis przedmiotu zamówienia oraz projekt umowy w tym zakresie. W dniu 30.11.2020 r. zamieszczona zostaje SIWZ  oraz projekt umowy po modyfikacji.

 

 

  1. Wnioskujemy o zmianę zapisów w SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia część B ppkt. 20, a także w § 2 część B pkt. 20) projektu umowy.

Zgodnie z § 5 ust. 1 pkt. 2) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz. 122) pojazdy służące do odbioru odpadów komunalnych powinny być wyposażone w system:

a)   monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz

b)   czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów

– umożliwiający weryfikację tych danych.

 

Odpowiedź:

Zamawiający pozostawia zapisy SIWZ.

 

  1. Wnioskujemy o usunięcie zapisów w SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia pkt. 2. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia ppkt. 1) „Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania zamawiającemu w wersji elektronicznej sprawozdania rocznego, o jakim mowa w  ustawie o Utrzymaniu czystości i porządku w gminach.” A także zapisów w pkt. 2. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia ppkt. 3) „Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania zamawiającemu najpóźniej wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy kart przekazania odpadów i kwitów wagowych do RIPOK, lub w przypadku jej awarii wskazanej w Planie instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi regionu piątego, zgodnie z obowiązującymi wzorami w przepisach wykonawczych w sprawie wzorów”

 

Odpowiedź:

Zamawiający modyfikuje opis przedmiotu zamówienia oraz projekt umowy w tym zakresie. W dniu 30.11.2020 r. zamieszczona zostaje SIWZ  oraz projekt umowy po modyfikacji.

 

  1. Wnioskujemy o sprostowanie zapisów zawartych w pkt 9.4.1 SIWZ oraz §4, ust. 1 pkt 1) wzoru umowy, gdzie Zamawiający wymaga posiadania od Wykonawcy „wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Ćmielów”.

 

Odpowiedź:

Zamawiający zmodyfikował SIWZ w tym zakresie w dniu 27.11.2020 r.

 

 

  1. Wnioskujemy o sprostowanie zapisów zawartych w §6 wzoru umowy, w którym mowa, że „wynagrodzenie za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych ustalone jako iloczyn faktycznej ilości odebranych i zagospodarowanych odpadów i ceny jednostkowej…”

 

Odpowiedź:

Zamawiający modyfikuje projekt umowy w tym zakresie. W dniu 30.11.2020 r. zamieszczony zostaje projekt umowy po modyfikacji.

 

 

  1. Wnioskujemy o zmianę zapisów zawartych w §7, ust. 1,g) wzoru umowy: „za każdy przypadek odczytu z GPS postojów pojazdu (przekraczający 5 minut) poza miejscem odbioru odpadów …”

Pracownikom wykonującym pracę w wymiarze powyżej 6 godzin przysługuje 15 minutowa przerwa w pracy, która wliczana jest do czasu pracy. W tym czasie mogą oni opuścić teren objęty zbiórką odpadów, jeżeli na jego obszarze nie ma miejsca postojowego, w którym mogliby wykorzystać przysługującą im przerwę.

 

Odpowiedź:

Zamawiający modyfikuje projekt umowy w tym zakresie. W dniu 30.11.2020 r. zamieszczony zostaje projekt umowy po modyfikacji.

 

 

Ponadto Zamawiający przesuwa termin składania i otwarcia ofert. Aktualnie obowiązujący termin składania i otwarcia ofert to 04.12.2020 r. Biorąc pod uwagę powyższe Zamawiający modyfikuje:

 

  1. treść pkt. 19.4 SIWZ, który po modyfikacji przyjmuje brzmienie:

19.4 Na kopercie oferty należy zamieścić następujące informacje:

Przetarg nieograniczony na zadanie:

 „Odbiór i transport odpadów komunalnych na terenie Gminy Szydłów

 

Nie otwierać przed 04.12.2020 r. godz. 10:25”

 

  1. treść pkt. 20.1 SIWZ, który po modyfikacji przyjmuje brzmienie:

20.1 Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w terminie do dnia 04.12.2020r. do godz. 10:00.

  1. treść pkt. 21.1 SIWZ, który po modyfikacji przyjmuje brzmienie:

21.1     Oferty zostaną otwarte w siedzibie zamawiającego w miejscu składania ofert w dniu 04.12.2020 r. godz. 10:25.

 

 

Informacje

Dokumenty

Rejestr zmian

2020-11-30 15:06

Dodanie załącznika/ załączników - Roksana Gozdek

2020-11-30 15:06

Dodanie załącznika/ załączników - Roksana Gozdek

2020-11-30 15:06

Dodanie załącznika/ załączników - Roksana Gozdek

2020-11-30 15:01

Dodanie artykułu - Roksana Gozdek

Filtrowanie bieżącej kategorii
Oficjalna strona www

Urząd Miasta i Gminy Szydłów
ul. Rynek 2
28-225 Szydłów

 

woj. świętokrzyskie
tel./fax 41 354 51 25
gmina@szydlow.pl
 
 

 

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.