Zaproszenie do składania ofert
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości 130 000 zł netto, prowadzone z wyłączeniem przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.), na
„Opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy odcinka sieci wodociągowej w miejscowości Wolica”.
- Zamawiający
Gmina Szydłów, ul. Rynek 2, 28-225 Szydłów; tel./faks 41 354 51 25, REGON 291010814,
NIP 866 16 08 398.
- Opis przedmiotu zamówienia
- Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej, uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszelkich opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów niezbędnych do wykonania zadania pn. „Przebudowa odcinka sieci wodociągowej w miejscowości Wolica” zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wymaganiami Zamawiającego, w szczególności zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351, z późn. zm.), w tym m.in.:
- opracowanie dokumentacji projektowej służącej do opisu przedmiotu zamówienia,
- opracowanie kosztorysów inwestorskich na roboty budowlane,
- opracowanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych,
- uzyskanie wszelkich opinii, uzgodnień, warunków, decyzji i innych dokumentów na podstawie pełnomocnictwa do występowania w imieniu Zamawiającego w sprawach związanych z przygotowywaniem przedmiotu zamówienia,
- uzyskanie, w imieniu zamawiającego pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę.
- Oprócz podstawowych obowiązków określonych w art. 20 ust. 1 prawa budowlanego, w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązuje się projektanta do zapewnienia nadzoru autorskiego, bez dodatkowego wynagrodzenia, w tym:
- stwierdzania w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z projektem,
- uzgadniania możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego,
- wyjaśnianie wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań oraz ewentualne uzupełnienie szczegółów dokumentacji projektowej,
- udział w komisjach i naradach technicznych organizowanych przez Zamawiającego.
- Parametry sieci do przebudowania w ramach przedsięwzięcia:
- długość istniejącego odcinka sieci wodociągowej: ok. 2100 m,
- w zasięgu odcinka sieci znajdzie się ok. 40 przyłączy do przebudowania,
- średnica istniejącej sieci 225 mm,
- początek inwestycji na działce nr ewidencyjny 326 w obrębie Solec Stary,
- koniec inwestycji na działce nr ewidencyjny 187 w obrębie Wolica.
- Zakres dokumentacji projektowej:
Dane podstawowe:
Nazwa inwestycji: „Przebudowa odcinka sieci wodociągowej w miejscowości Wolica”.
Inwestor: Gmina Szydłów, ul. Rynek 2, 28 – 225 Szydłów.
Lokalizacja inwestycji: województwo świętokrzyskie, powiat staszowski, gmina Szydłów, obręb Wolica i Solec Stary.
Uwaga: W miejscowościach Wolica i Solec częściowo obowiązuje Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego.
W celu realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca m. in.:
• uzyska aktualną mapę do celów projektowych,
• uzyska stosowne zgody właścicieli działek, wchodzących w zakres opracowania - Zgoda ma być wyrażona w formie pisemnej, z załącznikiem graficznym w postaci mapy sytuacyjno-wysokościowej obrazującej uzgodniony przebieg, projektowanej sieci wodociągowej wraz z przyłączami. Załącznik graficzny do oświadczenia winien być tożsamy z projektowanym przebiegiem sieci, w tym spełnienie obowiązku informacyjnego wynikającego z przepisów RODO (Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r, str. 1),
• uzyska w imieniu i na rzecz Zamawiającego wszelkie niezbędne uzgodnienia, opinie, warunki
techniczne, decyzje oraz opracuje i lub zgłoszenia robót budowlanych.
- Wymagania techniczne, ekonomiczne, architektoniczne, materiałowe i funkcjonalne Wykonawca opracuje w uzgodnieniu z Zamawiającym, z tym, że to po stronie Wykonawcy jest wskazanie technologii, której zastosowanie jest najbardziej racjonalne z punktu widzenia technicznego i ekonomicznego. Proponowane rozwiązania powinny być oparte na najlepszych dostępnych technologiach, sprawdzonych, przy możliwie najlepszej efektywności kosztowej. Obowiązkiem Wykonawcy jest wskazanie takich rozwiązań, które zapewnią późniejszą prawidłową realizację inwestycji zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Sieć wodociągowa powinna zostać uzbrojona we wszelkie niezbędne do zapewnienia jej prawidłowego i efektywnego funkcjonowania elementy, w tym: wszędzie tam gdzie to konieczne w zasuwy, odpowietrzniki i hydranty. Ilość oraz lokalizacja hydrantów przeciwpożarowych, z uwzględnieniem istniejących, powinna spełniać wymagania stosownych przepisów dotyczących ochrony przeciwpożarowej.
- Zamawiający wymaga, minimum dwóch spotkań w siedzibie Zamawiającego, w celu omówienia wszelkich spraw związanych z projektowanym przedsięwzięciem oraz dokonania wszelkich ustaleń i uzgodnień zastosowanych rozwiązań projektowych.
- Składniki kosztów robót budowlanych powinny odpowiadać, co najmniej grupom robót w rozumieniu Wspólnego Słownika Zamówień i obejmować koszty wszystkich robót niezbędnych do wykonania inwestycji. Wykonawca zobowiązuje się, do dokonania aktualizacji kosztów inwestycji, dwukrotnie, na żądanie Zamawiającego, w dowolnym terminie, w ciągu 36 miesięcy od dnia spisania protokołu zdawczo-odbiorczego dokumentacji, bez dodatkowego wynagrodzenia. Czas na sporządzenie aktualizacji wynosi 7 dni od dnia zgłoszenia takiej potrzeby, przez Zamawiającego.
- Zamawiający zastrzega sobie, że w przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa, w trakcie trwania umowy, Wykonawca przygotuje przedmiot zamówienia w taki sposób, aby był on zgodny z przepisami prawa obowiązującymi na dzień odebrania przedmiotu zamówienia, przez Zamawiającego protokołem zdawczo-odbiorczym.
- Zastosowane w dokumentacji rozwiązania nie mogą wskazywać tylko na jednego konkretnego producenta/dostawcę i nie mogą ograniczać konkurencji. W przypadku konieczności posłużenia się nazwami producentów i konkretnych wyrobów należy stosować dopisek lub równoważne, a także obligatoryjnie określić kryteria oceny równoważności.
- Wszelkie analizy, obliczenia, materiały graficzne, badania, które będą niezbędne do opracowania kompletnej dokumentacji projektowej, Wykonawca zobowiązany jest wykonać w ramach wynagrodzenia, za przedmiot zamówienia. Wykonawca pozyska na własny koszt wszelkie materiały niezbędne do jego zrealizowania.
- Zakres i forma dokumentacji projektowej powinny odpowiadać wymogom określonym w:
- Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 1129),
- Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. poz. 1609 z późn. zm.),
- Rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 25 czerwca 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2021 r. poz. 1169).
- Przedmiot umowy należy wykonać w 5 egz. w wersji papierowej i 1 wersji elektronicznej na płycie CD:
- tekst w formacie .doc lub .docx oraz pdf,
- rysunki w formacie .dwg i .dxf oraz .pdf,
- kosztorys inwestorski .ath i .pdf.
- Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia, aby osoba/osoby sporządzająca/e dokumentację będącą przedmiotem zamówienia posiadała/y odpowiednie uprawnienia budowlane w myśl obowiązującego prawa budowlanego, dla tego rodzaju przedsięwzięć, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo odpowiednie kwalifikacje uzyskane za granicą, uznane w Polsce przez właściwy organ.
- Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznego udzielania Zamawiającemu wyjaśnień odnośnie dokumentacji projektowej, będącej przedmiotem umowy, na etapie przeprowadzania procedury wyboru Wykonawcy zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa odcinka sieci wodociągowej w miejscowości Wolica”, tzn. udzielania odpowiedzi na pytania osób zainteresowanych złożeniem oferty w postępowaniu na roboty budowlane realizowane na podstawie dokumentacji projektowej, nie później niż w terminie 3 dni roboczych od ich przekazania chyba, że niezbędne będzie szybsze udzielenie odpowiedzi (w czasie wskazanym przez Zamawiającego), przy czym czas na udzielenie odpowiedzi w takim przypadku nie może być dłuższy niż 24 godziny.
- Wykonawca, wraz z dokumentacją, przekaże Zamawiającemu pisemne oświadczenie, że przedmiot zamówienia został wykonany zgodnie z zawarta umową, obowiązującymi przepisami i normami, i że jest kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
- Opis sposobu obliczania ceny
- Na załączonym formularzu oferty, należy przedstawić cenę brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia.
- Wartość cenową należy podać w złotych polskich cyfrą – z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz słownie.
- Cena powinna zawierać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.
- Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich.
- Rozliczenie finansowe za realizację przedmiotu zamówienia nastąpi na podstawie faktury końcowej wystawionej za wykonaną dostawę potwierdzoną protokołem zdawczo-odbiorczym.
- Rodzaje i opis kryteriów
Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
1 kryterium: cena – 100%.
Zamawiający wybierze ofertę z najniższą zaoferowaną ceną (jeśli cena najkorzystniejszej oferty nie przekroczy kwoty, jaką Zamawiający przeznaczył na realizację zamówienia). Wynik postępowania będzie umieszczony na stronie internetowej Zamawiającego.
- Termin realizacji zamówienia
Zamówienie należy wykonać do dnia 15.03.2023 r.
- Termin i sposób składania ofert.
Ofertę cenową należy złożyć w terminie do dnia 08.04.2022 r., godz. 13:00 w siedzibie Zamawiającego: Gmina Szydłów, ul. Rynek 2, 28-225 Szydłów, Sekretariat – pokój 11 lub e-mailem na adres: gmina@szydlow.pl.
- Informacje o formalnościach
- Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zamieści na stronie internetowej informację o wyniku postępowania. Zamawiający powiadomi Wykonawcę, którego ofertę uzna za najkorzystniejszą wskazując miejsce i termin podpisania umowy.
- Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą po wyborze najkorzystniejszej oferty, ale nie później niż w terminie związania ofertą.
- Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny. W przypadku, gdy zostaną złożone dwie oferty o takiej samej, a zarazem najniższej cenie, Wykonawcy, którzy złożyli te oferty zostaną poproszeni o złożenie ofert dodatkowych z ceną nie wyższą od zaoferowanej w ofercie podstawowej – do skutecznego rozstrzygnięcia postępowania.
- Zamawiający zastrzega sobie uprawnienie do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny, a także do zakończenia postępowania bez wybrania jakiejkolwiek oferty.
- Klauzula informacyjna z art. 13 ust. 1 i 2 RODO w celu związanym z postępowaniem
o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość bez podatku od towarów i usług jest mniejsza niż kwota 130.000,00 zł
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r, str. 1), dalej „Rozporządzenie”, informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miasta i Gminy Szydłów (ul. Rynek 2, 28-225 Szydłów), tel. kontaktowy: 41 35 45 125, adres e-mail: gmina@szydlow.pl).
- W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych może się Pani/Pan kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu związanym z zamówieniem, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości 130 000 zł netto, prowadzonym z wyłączeniem przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres 10 pełnych lat kalendarzowych, licząc od 1 stycznia roku następnego po roku, w którym nastąpiło zakończenie sprawy (11 lat) na podstawie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
- Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Rozporządzenia w związku z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713 z późn. zm.).
- Pani/Pana dane osobowe będą ujawniane osobom działającym z upoważnienia administratora, mającym dostęp do danych osobowych i przetwarzającym je wyłącznie na polecenie administratora, chyba że wymaga tego prawo UE lub prawo państwa członkowskiego. Pani/Pana dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych - dostawcy usług poczty mailowej, strony BIP, dostawcy usług informatycznych w zakresie programów księgowo-ewidencyjnych.
- Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych związanym z udziałem w postępowaniu; konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości udziału w postępowaniu.
- Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
- dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania,
- w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów Rozporządzenia służy prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Osobie, której dane dotyczą nie przysługuje:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e Rozporządzenia prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 Rozporządzenia;
- na podstawie art. 21 Rozporządzenia prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia.
- W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 Rozporządzenia, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Administrator może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
- Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 Rozporządzenia, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania ani zmianą postanowień umowy.
- Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Rozporządzenia, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania.
- Od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku, gdy wniesienie żądania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Rozporządzenia, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole i załącznikach do protokołu, Administrator nie udostępnia tych danych zawartych w protokole i w załącznikach do protokołu, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 Rozporządzenia.
- Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 Rozporządzenia, nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
- Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 Rozporządzenia.
Załączniki:
- Formularz ofertowy.
- Projekt umowy.