OGŁOSZENIE BURMISTRZA MIASTA I GMINY SZYDŁÓW
z dnia 27 marca 2023 r.
o naborze na wolne stanowisko w Urzędzie Miasta i Gminy w Szydłowie
- Nazwa stanowiska pracy
„Stanowisko ds. księgowości”
- Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie,
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- Prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
- Posiada wykształcenie wyższe (magisterskie, uzupełniające magisterskie, zawodowe licencjackie lub podyplomowe).
- Znajomość przepisów prawa z zakresu wykonywanych obowiązków: ustawy
o samorządzie gminnym, rachunkowości, finansach publicznych, ordynacji podatkowej, postepowania egzekucyjnego w administracji, opłaty skarbowej, o ochronie danych osobowych oraz prawa miejscowego,
- Nieposzlakowana opinia,
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku.
- Wymagania dodatkowe:
- Mile widziane wykształcenie:
- ukończyła ekonomiczne studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe
i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
- jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- posiada certyfikat księgowych uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
- znajomość systemów: Respons, SJOBestia@,
- Znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych,
- Komunikatywność, sumienność, umiejętność pracy na samodzielnym stanowisku, a także
w zespole, odpowiedzialność, terminowość i dokładność w realizacji powierzonych zadań, dyspozycyjność,
- Nieposzlakowana opinia, wysoka kultura osobista.
- Zakres wykonywania zadań na stanowisku:
- Współpraca przy przygotowywaniu projektu budżetu, jego korekt oraz nadzór nad zachowaniem równowagi budżetu w ciągu roku,
- Wykonywanie i koordynowanie prac związanych z opracowywaniem Wieloletniej Prognozy Finansowej oraz jej zmian,
- Opracowywanie projektów uchwał rady miejskiej oraz zarządzeń Burmistrza
w zakresie budżetu,
- Opracowanie planu finansowego Urzędu Miasta i Gminy oraz dokonywanie zmian
w ciągu roku budżetowego.
- Opracowywanie informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za pierwsze półrocze i sprawozdania rocznego z wykonania budżetu gminy,
- Współpraca przy sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej, w tym m.in. bilansu jednostki budżetowej, bilansu zbiorczego jednostki budżetowej, rachunku zysków
i strat, zestawienia zmian w funduszu,
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi Gminy i Urzędu Miasta i Gminy,
- Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji finansowych Gminy i Urzędu Miasta i Gminy,
- Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych
z planem finansowym,
- Przygotowywanie pod względem formalno-rachunkowym dowodów do zapłaty, wystawianie poleceń przelewu oraz innych dokumentów związanych z obrotem gotówkowym i bezgotówkowym,
- Kompletowanie i dekretowanie dowodów księgowych,
- Ewidencja księgowa wydatków Urzędu Miasta i Gminy,
- Ewidencja księgowa sum depozytowych m.in. z tytułu wadiów, zabezpieczeń należytego wykonywania umów, kształcenia młodocianych pracowników,
- Ewidencja księgowa środków sołectwa w ramach funduszu sołeckiego zgodnie
z polityką rachunkowości Gminy Szydłów,
- Ocena wniosków pod względem formalnym tj. czy wniosek został złożony
w wymaganym terminie, podpisany przez osoby uprawnione i dołączono do niego wymagane załączniki,
- Kontrola w zakresie zgodności wskazanych kwot odnośnie funduszu sołeckiego
z wartością zaplanowaną i wyszczególnioną we wniosku,
- Naliczanie odpisu na ZFŚS oraz ewidencja księgowa funduszu socjalnego,
- Obsługa finansowo-księgowa w zakresie projektów i programów dofinansowanych ze środków europejskich oraz współudział w ich rozliczaniu,
- Prowadzenie ewidencji pozabilansowej,
- Sporządzanie sprawozdań finansowych Urzędu Miasta i Gminy, współudział przy sporządzaniu sprawozdań zbiorczych Gminy,
- Uzgadnianie kont księgi głównej z księgowością analityczną wydatków w celu ustalenia należności oraz zobowiązań wobec budżetów, kontrahentów pracowników oraz uzgadnianie wydatków zrealizowanych, udzielonych dotacji itp.
- Nadzorowanie przebiegu inwentaryzacji i niezwłoczne podejmowanie decyzji niezbędnych dla ich prawidłowego przebiegu,
- Współpraca przy obliczaniu wskaźników Gminy, Urzędu Miasta i Gminy odnośnie podatku VAT,
- Wycena aktywów i pasywów, ustalenie wyniku finansowego,
- Sprawowanie nadzoru i bieżącej kontroli czynności wykonywanych przez pracowników Referatu Finansowego,
- Wykonywanie innych prac zleconych przez Burmistrza i Kierownika.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze na wolne stanowisko urzędnicze, wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych w UMIG, jest niższy niż 6%.
V. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny;
- życiorys (CV);
- oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o przyjęcie do pracy;
- oświadczenie o niekaralności za przestępstwa umyślne, ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnej oraz korzystania w pełni z praw publicznych;
- oświadczenie o stanie zdrowia;
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji;
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
- kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
- kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy.
- Warunki pracy na stanowisku:
- Rodzaj pracy: praca umysłowa.
- Wymiar czasu pracy: pełny etat.
- Czas pracy: stałe godziny pracy od 730 do 1530, tylko w czwartek od 830 do 1630.
- Wynagrodzenie: stałe.
- Rozpoczęcie wykonywanej pracy: kwiecień/maj 2023 r.
- Stosunek pracy pracownika samorządowego zatrudnionego na podstawie umowy
o pracę nawiązuje się na czas nieokreślony lub na czas określony.
- Inne informacje
- Osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane.
- Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane, o zachowaniu terminu decyduje data wpływu, aplikacje, które wpłyną do Urzędu po określonym terminie nie będą rozpatrywane.
- Otrzymanych dokumentów nie odsyłamy, można je odebrać osobiście w Urzędzie w pokoju nr 16, a po upływie 90 dni od daty ogłoszenia wyników naboru nastąpi ich zniszczenie.
- Informacja wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Szydłów oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Szydłów przy ul. Rynek 2 w Szydłowie.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w m-cu II 2023 r. w rozumieniu przepisów
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie osiągnął 6%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać lub przesłać w terminie do dnia
7 kwietnia 2023 r. do godz. 1530 pod adresem:
Urząd Miasta i Gminy Szydłów
ul. Rynek 2
28-225 Szydłów
w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne Stanowisko ds. księgowości”
Burmistrz Miasta i Gminy Szydłów
(-) Andrzej Tuz