Szydłów, 13.11.2024 r.
Zaproszenie do składania ofert
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości 130 000 zł netto, prowadzone z wyłączeniem przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1320, z późn. zm.), na „Opracowanie projektów decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego na terenie Gminy Szydłów w 2025 roku”.
- Zamawiający
Gmina Szydłów, ul. Rynek 2, 28-225 Szydłów, NIP 866 16 08 398, REGON 291010814.
- Opis przedmiotu zamówienia
- Przedmiotem zamówienia jest wykonanie projektów decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego na terenie Gminy Szydłów w 2025 roku.
- Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
a) opracowanie projektów decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym m.in.:
- Ustawą z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1130, z późn. zm.),
- Ustawą z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2023 r. poz. 1688),
- Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie oznaczeń i nazewnictwa stosowanych w decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz w decyzji o warunkach zabudowy (Dz. U. Nr 164, poz. 1589),
- Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 15 lipca 2024 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz.U. z 2024 r. poz. 1116),
a także projektów decyzji zmieniających w/w decyzje;
b) przeprowadzanie analizy, o której mowa w art. 53 ust. 3 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, oraz prowadzanie analizy, o której mowa w w/w rozporządzeniu w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
c) każdorazowe wskazanie organów, o których mowa w art. 53 ust. 4, oraz art. 60 i 64 w/w ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, do których należy wystąpić o uzgodnienie projektu decyzji;
d) wprowadzanie do sporządzonych projektów przedmiotowych decyzji uwag i ustaleń wynikających z uzgodnień organów, o których mowa w w/w przepisach, celem przygotowania decyzji do wydania;
e) poprawianie sporządzonego projektu decyzji, w przypadku odmowy uzgodnienia projektu decyzji ze względu na niewłaściwe zapisy w nim zawarte;
f) przygotowanie projektów decyzji o odmowie ustalenia warunków zabudowy lub inwestycji celu publicznego, w przypadku stwierdzenia po przeprowadzonej analizie, o której mowa powyżej, braku możliwości ustalenia warunków zabudowy lub lokalizacji inwestycji celu publicznego, a także w przypadku odmowy uzgodnienia któregokolwiek z organów, o których mowa w art. 53 ust. 4, art. 60 i art. 64 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
g) przygotowanie projektów decyzji o odmowie zmiany decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz decyzji o odmowie zmiany decyzji o warunkach zabudowy, w przypadku stwierdzenia, że nie jest ona możliwa, tj. nie jest zgodna z analizą, o której mowa wyżej;
h) opracowywanie zmian tych decyzji;
i) w przypadku wniesienia odwołania albo wniesienia zażalenia dotyczącego przedmiotowych decyzji – ustosunkowania się merytorycznego do zarzutów odwołania czy zażalenia, formułowanie pism, uzasadnień;
j) aktywne uczestnictwo w procedurze administracyjnej związanej z wydawaniem decyzji, w tym: opracowywania korekt decyzji w oparciu o uzyskane uzgodnienia.
- Sporządzenie pojedynczego projektu przedmiotowych decyzji będzie następowało po przekazaniu przez Zamawiającego wniosku o jej wydanie.
- Wykonawca przejmie kopie wniosków dotyczących decyzji o ustaleniu warunków zabudowy dla inwestycji wnioskowanych do realizacji na terenie, który nie posiada planu miejscowego:
a) w siedzibie Zamawiającego;
b) za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub;
c) za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Przez projekt decyzji, rozumie się projekt decyzji wraz z załącznikami, analizami, wynikami analiz (dla postępowania administracyjnego pod jednym znakiem sprawy) przekazywane w wersji papierowej i na nośniku elektronicznym do edycji.
- Zamawiający wymaga, aby projekt decyzji przekazany został w 1 egz. w wersji papierowej z podpisami sporządzającego oraz w jednym egzemplarzu w wersji elektronicznej (w formacie pliku .doc lub .docx) bez podpisu.
- Załączniki graficzne przekazane winny być w ilości egzemplarzy wymaganej do przesłania do uzgodnień oraz 2 egz. do akt sprawy w formacie oryginalnym, niepomniejszonym i niepodzielonym na mniejsze formaty.
- W ramach umowy Wykonawca opracuje również opinie dotyczące zmiany zagospodarowania terenów oraz opinie dotyczące wnioskowanych zmian w decyzjach o ustaleniu warunków zabudowy i lokalizacji celu publicznego.
- Przekazanie opracowań przez Wykonawcę dla Zamawiającego następuje:
a) w siedzibie Zamawiającego lub;
b) za pośrednictwem poczty tradycyjnej.
- Na podstawie danych z lat 2020 - 2024 Zamawiający przewiduje w 2025 roku w ramach zamówienia podstawowego:
a) opracowanie projektów decyzji o warunkach zabudowy – maksymalnie 32 szt. kompletów dokumentów dla nieruchomości położonych w Gminie Szydłów;
b) opracowanie projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego – maksymalnie 3 szt. kompletów dokumentów dla nieruchomości położonych w Gminie Szydłów.
W przypadku wyczerpania zamówienia podstawowego w trakcie realizacji umowy Zamawiający zastrzega prawo skorzystania z prawa opcji poprzez zlecenie:
a) opracowania projektów decyzji o warunkach zabudowy – maksymalnie do 16 szt. kompletów dokumentów dla nieruchomości położonych w Gminie Szydłów;
b) opracowania projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego – maksymalnie do 6 szt. kompletów dokumentów dla nieruchomości położonych w Gminie Szydłów.
Oświadczenie o skorzystaniu z prawa opcji Zamawiający może składać każdorazowo po wykonaniu zamówienia podstawowego do czasu zakończenia trwania umowy lub wyczerpania kwoty w wysokości 130 000,00 zł netto.
Wykonawcanie może rościć względem Zamawiającego żadnych praw w zakresie korzystania z prawa opcji.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do przesuwania ilości realizacji dokumentów zarówno w zakresie zamówienia podstawowego, jak i w zakresie prawa opcji, z zastrzeżeniem nie przekroczenia sumarycznych ilości, o których mowa w punkcie 10, w każdej chwili trwania umowy - w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, w zależności od ilości złożonych do siedziby Zamawiającego wniosków.
- Zamawiający zastrzega sobie, że w przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa, w trakcie trwania umowy, Wykonawca przygotuje przedmiot zamówienia w taki sposób, aby był on zgodny z obowiązującymi na dany moment przepisami prawa.
- Wykonawca, w ramach przedmiotu umowy, zobowiązuje się:
- Wykonać opracowania zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami oraz oświadcza, że zostaną wydane w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu mają służyć.
- Do wprowadzenia niezbędnych zmian w sporządzonym projekcie decyzji albo sporządzenia nowego projektu decyzji na każdym etapie prowadzenia postępowania administracyjnego, bez dodatkowego wynagrodzenia. Powyższe zobowiązanie dotyczy również merytorycznego ustosunkowania się do ewentualnych odwołań stron od decyzji lub zapytań kierowanych do Zamawiającego przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze.
- Udzielania w razie potrzeby wyjaśnień, opinii drogą telefoniczną lub e-mailową.
- Zamawiający zobowiązuje się do:
- Ustalenia stron postępowania.
- Występowanie o uzgodnienie projektu decyzji.
- Rozesłanie stronom zawiadomień o wszczęciu postępowania administracyjnego.
- Rozesłanie decyzji stronom biorącym udział w postępowaniu.
- Warunki udziału Wykonawców w postępowaniu
- O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
- Kompetencji i uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,
- Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku w tym zakresie.
- Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, wykonał lub wykonuje usługę lub usługi polegającą na sporządzaniu projektów decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, w ilości nie mniejszej niż 100 szt. (łącznie). Wykonawca, który nie spełnia tego warunku będzie podlegał wykluczeniu z postępowania. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie dokumentów (dowodów) załączonych do oferty.
- Dowodami, o których mowa wyżej, mogą być:
- Referencje z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług referencje powinny być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
- lub Oświadczenie Wykonawcy.
- O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy złożą ofertę zgodną z zakresem zamówienia oraz terminem jej złożenia.
- Ofertę należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 1 – Formularz ofertowy – do niniejszego zaproszenia do składania ofert.
- Opis sposobu obliczania ceny
- Na załączonym formularzu oferty, należy przedstawić cenę brutto za jeden projekt decyzji z ewentualnymi zmianami, dotyczącą jednego postępowania administracyjnego będącego pod jednym znakiem sprawy zakończonego decyzją administracyjną.
- Wartość cenową należy podać w złotych polskich cyfrą – z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz słownie.
- Cena powinna zawierać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.
- Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich.
- Wykonawca otrzyma wynagrodzenie tylko za zrealizowanie przedmiotu zamówienia.
- Rozliczenie finansowe za realizację przedmiotu zamówienia będzie następowało na podstawie faktur częściowych.
- Rodzaje i opis kryteriów
Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
1 kryterium: cena – 100%.
Zamawiający wybierze ofertę z najniższą zaoferowaną ceną (jeśli cena najkorzystniejszej oferty nie przekroczy kwoty, jaką Zamawiający przeznaczył na realizację zamówienia). Oferowana cena, za realizację całego zamówienia, zostanie obliczona, przez Zamawiającego, na podstawie złożonej oferty i następującego wzoru:
WZÓR W ZAŁĄCZNIKU
W przypadku skorzystania z prawa opcji wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie danego projektu decyzji będzie odpowiadało cenie jednostkowej zaoferowanej dla danego projektu decyzji zamówienia podstawowego.
- Termin realizacji zamówienia
1. Termin rozpoczęcia wykonania przedmiotu umowy ustala się na 1 stycznia 2025 r.
2. Termin zakończenia przedmiotu umowy ustala się na 31 grudnia 2025 r.
3. Termin wykonania opracowania projektu decyzji ustala się na 14 dni od daty przekazania materiałów przez Zamawiającego.
- Termin i sposób składania ofert
Ofertę cenową należy złożyć w terminie do dnia 20.11.2024 r. w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miasta i Gminy Szydłów, ul. Rynek 2, 28-225 Szydłów, Sekretariat – pokój 11 lub e-mailem na adres: oferty@szydlow.pl,
w języku polskim, dopuszczalne formaty plików: pdf, jpg.
- Informacje o formalnościach
- Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zamieści na stronie internetowej informację o wyniku postępowania.
- Zamawiający powiadomi Wykonawcę, którego ofertę uzna za najkorzystniejszą wskazując miejsce i termin podpisania umowy.
- Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą po wyborze najkorzystniejszej oferty.
- Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert.
- W przypadku, gdy zostaną złożone dwie oferty o takiej samej, a zarazem najniższej cenie, Wykonawcy, którzy złożyli te oferty zostaną poproszeni o złożenie ofert dodatkowych z ceną nie wyższą od zaoferowanej w ofercie podstawowej – do skutecznego rozstrzygnięcia postępowania.
- Zamawiający zastrzega sobie uprawnienie do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny, a także do zakończenia postępowania bez wybrania jakiejkolwiek oferty.
- Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, w stosunku, do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na czas trwania tych okoliczności. Na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu Wykonawca składa oświadczenie na formularzu ofertowym.
- Klauzula informacyjna z art. 13 ust. 1 i 2 RODO w celu związanym z postępowaniem
o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość bez podatku od towarów i usług jest mniejsza niż kwota 130.000,00 zł
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r, str. 1), dalej „Rozporządzenie”, informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miasta i Gminy Szydłów (ul. Rynek 2, 28-225 Szydłów), tel. kontaktowy: 41 35 45 125, adres e-mail: gmina@szydlow.pl).
- W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych może się Pani/Pan kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu związanym z zamówieniem, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości 130 000 zł netto, prowadzonym z wyłączeniem przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres 10 pełnych lat kalendarzowych, licząc od 1 stycznia roku następnego po roku, w którym nastąpiło zakończenie sprawy (11 lat) na podstawie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
- Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Rozporządzenia w związku z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713 z późn. zm.).
- Pani/Pana dane osobowe będą ujawniane osobom działającym z upoważnienia administratora, mającym dostęp do danych osobowych i przetwarzającym je wyłącznie na polecenie administratora, chyba że wymaga tego prawo UE lub prawo państwa członkowskiego. Pani/Pana dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych - dostawcy usług poczty mailowej, strony BIP, dostawcy usług informatycznych w zakresie programów księgowo-ewidencyjnych.
- Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych związanym z udziałem w postępowaniu; konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości udziału w postępowaniu.
- Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
- dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania,
- w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów Rozporządzenia służy prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Osobie, której dane dotyczą nie przysługuje:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e Rozporządzenia prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 Rozporządzenia;
- na podstawie art. 21 Rozporządzenia prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia.
- W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 Rozporządzenia, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Administrator może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
- Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 Rozporządzenia, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania ani zmianą postanowień umowy.
- Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Rozporządzenia, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania.
- Od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku, gdy wniesienie żądania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Rozporządzenia, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole i załącznikach do protokołu, Administrator nie udostępnia tych danych zawartych w protokole i w załącznikach do protokołu, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 Rozporządzenia.
- Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 Rozporządzenia, nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
- Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 Rozporządzenia.
Załączniki:
- Formularz ofertowy.
- Projekt umowy.