OGŁOSZENIE BURMISTRZA MIASTA I GMINY SZYDŁÓW
z dnia 27 września 2023 r.
o naborze na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miasta i Gminy w Szydłowie
- Nazwa stanowiska pracy
„Stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat”
- Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie,
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- Prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
- Posiada wykształcenie wyższe.
- Znajomość przepisów prawa z zakresu wykonywanych obowiązków: ustawy o samorządzie gminnym, rachunkowości, finansach publicznych, ordynacji podatkowej, postepowania egzekucyjnego w administracji, opłaty skarbowej, o ochronie danych osobowych oraz prawa miejscowego,
- Nieposzlakowana opinia,
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku.
- Wymagania dodatkowe:
- Minimum 3 letni staż pracy,
- Znajomość systemu Respons,
- Wysoka kultura osobista.
- Umiejętność planowania, sprawnej organizacji pracy i podejmowania decyzji.
- Komunikatywność, umiejętność współpracy.
- Umiejętność publicznego prezentowania stanowiska.
- Samodzielność, rzetelność, dokładność, odpowiedzialność i dyspozycyjność.
- Posiadanie prawa jazdy kategorii B.
- Zakres wykonywania zadań na stanowisku:
- W zakresie księgowości podatkowej, w tym w szczególności:
- zakładanie i prowadzenie kart: gospodarstw, nieruchomości, podatku rolnego
i leśnego, podatku od środków transportowych, opłat za odbiór odpadów komunalnych,
- wymiar podatku na podstawie deklaracji złożonych przez podatników i kontrola rzetelności podanych informacji,
- aktualizacja ewidencji podatników na podstawie informacji przekazywanych ze Starostwa Powiatowego,
- przygotowanie i przekazanie inkasentom decyzji o wymiarze podatku dla osób fizycznych,
- wprowadzanie korekt w wymiarze podatku związanych z nabyciem lub zbyciem nieruchomości albo ze zmianami w klasyfikacji gruntów,
- prowadzenie ewidencji skutków zwolnień, ulg i umorzeń podatków i opłat dla celów sprawozdawczości budżetowej,
- opracowywanie decyzji administracyjnych z zakresu prowadzonych spraw, wydawanie zaświadczeń przedmiotowo związanych ze sprawami należącymi do właściwości Referatu Finansowego,
- naliczanie i egzekwowanie opłat planistycznych, według stawek procentowych określonych w planie miejscowym.
- opracowanie projektów uchwał Rady Miejskiej w zakresie podatków i opłat.
- przestrzeganie terminowego i prawidłowego obiegu dokumentów,
- wykonywanie innych poleceń zleconych przez Burmistrza.
2. w zakresie obsługi kasowej urzędu, w tym w szczególności:
- podejmowanie gotówki z rachunków bankowych, zgodnie z zaleceniem osób upoważnionych do podpisywania dyspozycji pieniężnych,
- dokonywanie wypłat z tytułu zatwierdzonych do wypłaty dokumentów (list płac, rachunków, faktur, delegacji służbowych, itd.),
- przyjmowanie wpłat do kasy i odprowadzanie gotówki do banku,
- sporządzanie raportów kasowych,
- pobieranie opłaty skarbowej i wystawianie pokwitowań jej poboru,
3. w zakresie majątku gminy
- prowadzenie ewidencji ilościowych i ilościowo-wartościowych składników majątku trwałego, (ksiąg inwentarzowych środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych),
- prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych w systemie komputerowym – program „Środki trwałe”, sporządzanie dokumentów obrotu środkami trwałymi, przygotowywanie informacji o stanie mienia komunalnego – zbiorcze informacje od wszystkich jednostek organizacyjnych gminy.
- prowadzenie ewidencji i dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
- sporządzanie sprawozdań GUS dotyczących środków trwałych, wartości niematerialnych
i prawnych oraz inwestycji (środków trwałych w budowie).
V. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny;
- życiorys (CV);
- oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o przyjęcie do pracy;
- oświadczenie o niekaralności za przestępstwa umyślne, ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnej oraz korzystania w pełni z praw publicznych;
- oświadczenie o stanie zdrowia;
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji;
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
- kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
- kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy.
- Warunki pracy na stanowisku:
- Rodzaj pracy: praca umysłowa.
- Wymiar czasu pracy: pełny etat.
- Czas pracy: stałe godziny pracy od 730 do 1530, tylko w czwartek od 830 do 1630.
- Wynagrodzenie: stałe.
- Rozpoczęcie wykonywanej pracy: październik 2023 r.
- Stosunek pracy pracownika samorządowego zatrudnionego na podstawie umowy
o pracę nawiązuje się na czas nieokreślony lub na czas określony.
- Inne informacje
- Osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane.
- Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane, o zachowaniu terminu decyduje data wpływu, aplikacje, które wpłyną do Urzędu po określonym terminie nie będą rozpatrywane.
- Otrzymanych dokumentów nie odsyłamy, można je odebrać osobiście w Urzędzie w pokoju nr 16, a po upływie 90 dni od daty ogłoszenia wyników naboru nastąpi ich zniszczenie.
- Informacja wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Szydłów oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Szydłów przy ul. Rynek 2 w Szydłowie.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie osiągnął 6%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać lub przesłać w terminie do dnia
9 października 2023 r. do godz. 1530 pod adresem:
Urząd Miasta i Gminy Szydłów
ul. Rynek 2
28-225 Szydłów
w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne Stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat”