Szydłów, 21.11.2023 r.
Zaproszenie do składania ofert
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości 130 000 zł netto, prowadzone z wyłączeniem przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.), na
„Opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego na zadanie pn. Poprawa efektywności energetycznej i modernizacja budynku OSP w Szydłowie”.
- Zamawiający
Gmina Szydłów, ul. Rynek 2, 28-225 Szydłów, REGON 291010814, NIP 866 16 08 398.
- Opis przedmiotu zamówienia
- Przedmiotem zamówienia jest wykonanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego (PFU) dla zadania pn. „Poprawa efektywności energetycznej i modernizacja budynku OSP w Szydłowie”, obejmującego opis zadania budowlanego, w którym podane zostanie przeznaczenie ukończonych robót budowlanych oraz stawiane im wymagania techniczne, ekonomiczne, architektoniczne, materiałowe i funkcjonalne (zgodnie z definicją PFU zawartą w art. 103 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych).
- Zlecane PFU służyć ma do opisu przedmiotu zamówienia pn. „Poprawa efektywności energetycznej i modernizacja budynku OSP w Szydłowie”, którego przedmiotem jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, zgodnie z art. 103 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych.
- Zakres i forma PFU powinny odpowiadać wymogom określonym w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. poz. 2454).
- Obowiązkowe przeprowadzenie wizji lokalnej w terenie (w ramach przedmiotu zamówienia należy przekazać zamawiającemu dokumentację fotograficzną z przeprowadzonej wizji).
- Wykonawca, w ramach przedmiotu zamówienia, wykona inwentaryzację budynku, którego dotyczyć będzie planowana inwestycja, bez dodatkowego wynagrodzenia.
- Zamawiający wymaga, co najmniej trzech, spotkań w siedzibie Zamawiającego w celu omówienia
i uzgodnienia zastosowanych w PFU rozwiązań i technologii.
- W ramach przedmiotu zamówienia, Wykonawca określi wymagania dotyczące uzyskania, w imieniu Zamawiającego, wszelkich potrzebnych uzgodnień i decyzji dla późniejszego Wykonawcy robót projektowych.
- W ramach przedmiotu zamówienia należy obliczyć wartości planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych i sporządzić szacunkowe zestawienie kosztów inwestycji pn. „Poprawa efektywności energetycznej i modernizacja budynku OSP w Szydłowie”, opracowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. poz. 2458).
- Składniki kosztów robót budowlanych powinny odpowiadać, co najmniej grupom robót w rozumieniu Wspólnego Słownika Zamówień i obejmować koszty wszystkich robót niezbędnych do wykonania inwestycji pn. „Poprawa efektywności energetycznej i modernizacja budynku OSP w Szydłowie”.
- Zamawiający zastrzega sobie, że w przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa, w trakcie trwania umowy, Wykonawca przygotuje przedmiot zamówienia w taki sposób, aby był on zgodny z przepisami prawa obowiązującymi na dzień odebrania przedmiotu zamówienia, przez Zamawiającego protokołem zdawczo-odbiorczym.
- Zastosowane w dokumentacji rozwiązania nie mogą wskazywać tylko na jednego konkretnego producenta/dostawcę i nie mogą ograniczać konkurencji. W przypadku konieczności posłużenia się nazwami producentów i konkretnych wyrobów należy stosować dopisek lub równoważne, a także obligatoryjnie określić kryteria oceny równoważności.
- Wszelkie analizy, obliczenia, badania, które będą niezbędne do opracowania kompletnej dokumentacji projektowej (PFU), Wykonawca zobowiązany jest wykonać bez dodatkowego wynagrodzenia. W ramach wynagrodzenia, za przedmiot zamówienia, Wykonawca pozyska na własny koszt wszelkie materiały niezbędne do jego zrealizowania.
- Zakres PFU:
Dane podstawowe:
Nazwa inwestycji: „Poprawa efektywności energetycznej i modernizacja budynku OSP w Szydłowie”
Inwestor: Gmina Szydłów, ul. Rynek 2, 28 – 225 Szydłów.
Lokalizacja inwestycji: województwo świętokrzyskie, powiat staszowski, gmina Szydłów, obręb Szydłów, działka ewidencyjna nr 97.
Wstępny przewidywany przez Zamawiającego zakres robót obejmuje:
- Ocieplenie stropu z wymianą pokrycia dachu i wykonaniem nowego sufitu podwieszanego na piętrze budynku
- Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej
- Wymiana bram garażowych
- Wymiana instalacji elektrycznej oraz oświetlenia na energooszczędne
- Modernizacja instalacji c.o. i c.w.u
- Montaż klimatyzatorów w Sali głównej
- Wymiana instalacji wod- kan
- Kompleksowy remont łazienek wraz z montażem wyposażenia
- Ocieplenie przegród zewnętrznych
- Ocieplenie posadzek na gruncie – parter
- Montaż instalacji fotowoltaicznej
Uwaga:
Podany zakres jest przybliżony, ostateczny zakres niezbędnych do wykonania prac autor PFU ustali z zamawiającym, po zapoznaniu się ze stanem technicznym i funkcją budynku.
Budynek OSP w Szydłowie
Uwaga:
Działka ewidencyjna nr 97 w Szydłowie znajduje się w obszarze obowiązywania Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego.
Stan istniejący obiektu określają zdjęcia budynku dołączone do postępowania. Wykonawca przed złożeniem oferty może dokonać oględzin budynku, w ramach których samodzielnie pozyska wszelkie informacje dotyczące budynku, które w jego ocenie, mogą mieć znaczenie dla wyceny przedmiotu zamówienia. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca, w celu określenia stanu istniejącego budynku, będzie postępował zgodnie z Rozdziałem II pkt 4 (wizja lokalna) i pkt 5 (inwentaryzacja) oraz samodzielnie określi stan techniczny obiektu budowlanego.
Uzasadnienie i cel inwestycji:
Gmina Szydłów, w ramach inwestycji, planuje wykonać roboty budowlane dotyczące modernizacji i poprawy efektywności energetycznej budynku OSP w Szydłowie wraz z montażem instalacji wykorzystujących odnawialne źródła energii (OZE).
Celem zadania jest poprawa stanu technicznego budynku wraz z poprawa efektywności energetycznej.
- Na potrzeby wykonania PFU Wykonawca, po dokonaniu inwentaryzacji i oceny technicznej budynku, sporządzi wstępny zakres prac modernizacyjnych w tym:
- wskaże rodzaje i rozmiary robót budowlanych, które ze względu na stan techniczny obiektu należy jak najszybciej przeprowadzić, wraz z oszacowanym kosztem ich wykonania,
- wskaże rodzaje i rozmiary robót budowlanych, które będą miały wpływ na modernizację i poprawę efektywności energetycznej budynku, wraz z oszacowanym kosztem ich wykonania,
- wskaże rodzaje i cechy instalacji oze oraz dostosuje parametry urządzeń wykorzystujących OZE wraz z określeniem kosztów ich zakupu, montażu oraz towarzyszących temu robót budowlanych,
- zaproponuje sposób modernizacji systemów c. o oraz c. w. u. poprzez wskazanie rodzajów i rozmiarów robót budowlanych oraz rodzaju i ilości niezbędnego wyposażenia, wraz z oszacowanym kosztem wykonania modernizacji uwzględniając wszelkie roboty towarzyszące i odtworzeniowe,
- rozważy zasadność ekonomiczną przeprowadzenia w budynku poszczególnych robót budowlanych mających wpływ na modernizację i poprawę efektywności energetycznej budynku, oraz montażu poszczególnych instalacji wykorzystujących oze.
Na tej podstawie, Wykonawca uzgodni z Zamawiającym ostateczny zakres PFU.
- Przyjęte w PFU rozwiązania powinny spełniać wymagania UCHWAŁY NR XXII/292/20 SEJMIKU WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO z dnia 29 czerwca 2020 r. w sprawie wprowadzenia na obszarze województwa świętokrzyskiego ograniczeń i zakazów w zakresie eksploatacji instalacji, w których następuje spalanie paliw.
- Proponowane rozwiązania powinny być oparte na najlepszych dostępnych technologiach, sprawdzonych, zapewniających uzyskanie wymaganych prawem parametrów obiektu, przy najlepszych stosunkach kosztów inwestycyjnych i eksploatacyjnych.
- Obowiązkiem Wykonawcy jest wskazanie w PFU takich rozwiązań, które zapewnią późniejszą prawidłową realizację inwestycji zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Przedmiot umowy musi odpowiadać także warunkom określonym w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1679).
- PFU zostanie opracowane z uwzględnieniem wszelkich obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa.
- Poza elementami wynikającymi z przepisów prawa, PFU musi zawierać szczegółowo opracowane następujące elementy:
- inwentaryzację budynku,
- wstępny proponowany zakres prac
- opracowanie określające wymagania dla instalacji wykorzystujących odnawialne źródła energii,
- Przedmiot umowy należy wykonać w 2 egz. w wersji papierowej i 1egz. w wersji elektronicznej na płycie CD:
- tekst w formacie .doc lub .docx oraz pdf,
- rysunki w formacie .dwg i .dxf oraz .pdf,
- kosztorys w formacie .ath oraz .pdf.
- Wykonawca ma obowiązek konsultowania z Zamawiającym wszelkich zastosowanych w dokumentacji rozwiązań, w tym także konstrukcyjnych, estetycznych i materiałowych.
- W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zapewni współpracę z wykonawcą projektu budowlanego i wykonawcą robót budowlanych (wsparcie techniczne Zamawiającego) na etapie realizacji inwestycji w zakresie jej zgodności z PFU.
- Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia, aby osoba/osoby sporządzająca/e dokumentację będącą przedmiotem zamówienia posiadała/y odpowiednie uprawnienia budowlane w myśl obowiązującego prawa budowlanego, dla tego rodzaju przedsięwzięć, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo odpowiednie kwalifikacje uzyskane za granicą, uznane w Polsce przez właściwy organ.
- Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznego udzielania Zamawiającemu wyjaśnień odnośnie PFU będącego przedmiotem umowy – na etapie przeprowadzania procedury wyboru Wykonawcy zadania inwestycyjnego pn. „Poprawa efektywności energetycznej i modernizacja budynku OSP w Szydłowie”, tzn. udzielania odpowiedzi na pytania osób zainteresowanych złożeniem oferty w postępowaniu, a dotyczących PFU oraz zawartych w nim rozwiązań, nie później niż w terminie 3 dni roboczych od ich przekazania chyba, że niezbędne będzie szybsze udzielenie odpowiedzi (w czasie wskazanym przez Zamawiającego), przy czym czas na udzielenie odpowiedzi w takim przypadku nie może być dłuższy niż 24 godziny.
- Opis sposobu obliczania ceny
- Na załączonym formularzu oferty, należy przedstawić cenę brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia.
- Wartość cenową należy podać w złotych polskich cyfrą – z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz słownie.
- Cena powinna zawierać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.
- Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich.
- Rozliczenie finansowe za realizację przedmiotu zamówienia nastąpi na podstawie faktury końcowej wystawionej za wykonaną dostawę potwierdzoną protokołem zdawczo-odbiorczym.
- Rodzaje i opis kryteriów
Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
1 kryterium: cena – 100%.
Zamawiający wybierze ofertę z najniższą zaoferowaną ceną (jeśli cena najkorzystniejszej oferty nie przekroczy kwoty, jaką Zamawiający przeznaczył na realizację zamówienia).
- Termin realizacji zamówienia
Etap I – do dnia 31.01.2024 r.
Etap II – do dnia 10.03.2024 r.
Etap III– do dnia 31.03.2024 r.
Zamówienie należy wykonać do dnia 31.03.2024 r
Etap I – Wykonawca przekaże Zamawiającemu, do wstępnej weryfikacji, materiały z przeprowadzonej wizji lokalnej, inwentaryzację budynku wraz z oceną techniczną i wstępnym zakresem prac, do dnia 31.01.2024 r. Przedstawione materiały będą podstawą do określenia ostatecznego zakresu PFU.
Etap II – Wykonawca przekaże Zamawiającemu, do wstępnej weryfikacji, kompletne opracowanie (przygotowane zgodnie z pkt II Zaproszenia do składania ofert) do dnia 10.03.2024 r. Zamawiający
w terminie 14 dni od przekazania dokumentacji, przekaże Wykonawcy uwagi do przekazanej dokumentacji.
Etap III – Wykonawca przekaże Zamawiającemu po naniesieniu poprawek, kompletne opracowanie uwzględniające uwagi Zamawiającego, stanowiące przedmiot zamówienia do dnia 31.03.2024 r. Odbiór przedmiotu zamówienia nastąpi w ciągu 14 dni od jego przekazania.
- Termin i sposób składania ofert.
Ofertę cenową należy złożyć w terminie do dnia 01.12.2023 r, w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miasta i Gminy Szydłów, ul. Rynek 2, 28-225 Szydłów, Sekretariat – pokój 11 lub e-mailem na adres: oferty@szydlow.pl.
- Informacje o formalnościach
- Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zamieści na stronie internetowej informację o wyniku postępowania. Zamawiający powiadomi Wykonawcę, którego ofertę uzna za najkorzystniejszą wskazując miejsce i termin podpisania umowy.
- Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą po wyborze najkorzystniejszej oferty.
- Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert.
- W przypadku, gdy zostaną złożone dwie oferty o takiej samej, a zarazem najniższej cenie, Wykonawcy, którzy złożyli te oferty zostaną poproszeni o złożenie ofert dodatkowych z ceną nie wyższą od zaoferowanej w ofercie podstawowej – do skutecznego rozstrzygnięcia postępowania.
- Zamawiający zastrzega sobie uprawnienie do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny, a także do zakończenia postępowania bez wybrania jakiejkolwiek oferty.
- Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, w stosunku, do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na czas trwania tych okoliczności. Na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu Wykonawca składa oświadczenie na formularzu ofertowym.
- Klauzula informacyjna z art. 13 ust. 1 i 2 RODO w celu związanym z postępowaniem
o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość bez podatku od towarów i usług jest mniejsza niż kwota 130.000,00 zł
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r, str. 1), dalej „Rozporządzenie”, informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miasta i Gminy Szydłów (ul. Rynek 2, 28-225 Szydłów), tel. kontaktowy: 41 35 45 125, adres e-mail: gmina@szydlow.pl).
- W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych może się Pani/Pan kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu związanym z zamówieniem, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości 130 000 zł netto, prowadzonym z wyłączeniem przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres 10 pełnych lat kalendarzowych, licząc od 1 stycznia roku następnego po roku, w którym nastąpiło zakończenie sprawy (11 lat) na podstawie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
- Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Rozporządzenia w związku z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713 z późn. zm.).
- Pani/Pana dane osobowe będą ujawniane osobom działającym z upoważnienia administratora, mającym dostęp do danych osobowych i przetwarzającym je wyłącznie na polecenie administratora, chyba że wymaga tego prawo UE lub prawo państwa członkowskiego. Pani/Pana dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych - dostawcy usług poczty mailowej, strony BIP, dostawcy usług informatycznych w zakresie programów księgowo-ewidencyjnych.
- Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych związanym z udziałem w postępowaniu; konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości udziału w postępowaniu.
- Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
- dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania,
- w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów Rozporządzenia służy prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Osobie, której dane dotyczą nie przysługuje:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e Rozporządzenia prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 Rozporządzenia;
- na podstawie art. 21 Rozporządzenia prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia.
- W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 Rozporządzenia, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Administrator może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
- Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 Rozporządzenia, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania ani zmianą postanowień umowy.
- Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Rozporządzenia, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania.
- Od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku, gdy wniesienie żądania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Rozporządzenia, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole i załącznikach do protokołu, Administrator nie udostępnia tych danych zawartych w protokole i w załącznikach do protokołu, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 Rozporządzenia.
- Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 Rozporządzenia, nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
- Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 Rozporządzenia.
Załączniki:
- Formularz ofertowy.
- Projekt umowy.